Użyj tych 3 wskaźników SEO, aby zmierzyć ROI z marketingu treści
Jak możesz udowodnić, że Twoje treści odnoszą sukces? Na pewno zechcesz uwzględnić te 3 wskaźniki SEO w swoich raportach. Udowodnienie ROI dla SEO nie jest łatwe. To jeden z głównych powodów, dla których ludzie nie są tak zainteresowani SEO, jak innymi kanałami marketingowymi. To nie jest płatne wyszukiwanie, w którym można łatwo przypisać kliknięcie reklamy do słowa kluczowego i porównać konwersje z początkową inwestycją, aby sprawdzić, czy było warto.
Inne kanały marketingowe często mają łatwiejsze wskaźniki do określenia sukcesu , takie jak współczynniki otwarć e-maili, łączna liczba subskrybentów podcastu lub zaangażowanie społecznościowe w poście. Jeśli chodzi o SEO, wyzwania mogą być różne. Próba ustalenia priorytetów problemów technicznych z zespołem programistów i usuwanie silosów w organizacji jest wystarczająco trudna, ale pomiar ROI z marketingu treści może być jeszcze trudniejszy.
ROI z marketingu treści to sposób na zmierzenie przychodów lub konwersji, jakie przyniosła treść w oparciu o wydane na nią pieniądze, czas lub zasoby. W tym artykule określimy najlepsze wskaźniki, których możesz użyć do pomiaru ROI z content marketingu i udowodnimy wartość SEO dla Twojej organizacji.
Jakie są najlepsze wskaźniki do pomiaru zwrotu z inwestycji w content marketing?
Najlepsze metryki do wykorzystania podczas mierzenia treści marketingowych pod kątem SEO lub organicznych są również najbardziej podstawowymi metrykami używanymi przez marketerów do raportowania wydajności publikowanych przez nas treści:
Wzrost konwersji organicznych .
- Wzrost słowa kluczowego na stronie 1
- Średnio lepszy ranking
Zwiększa się głośność wyszukiwania na stronie 1. Wzrost ruchu organicznego i kliknięć. Pamiętaj, że wskaźniki KPI lub cele dla każdego typu treści mogą się różnić w zależności od odbiorców, intencji lub formatu mediów. Jednak te wskaźniki są najlepsze do wykorzystania, gdy próbujesz udowodnić wartość tego, w jaki sposób SEO pomaga wspierać działania content marketingowe, a także mierzyć ROI z kanałów organicznych.
Jak możemy wykorzystać te dane do raportowania zwrotu z inwestycji?
Tworzenie treści może kosztować dużo pieniędzy. W tworzenie treści zaangażowanych jest wiele różnych działów i zasobów. Aby nadal tworzyć wysokiej jakości treści i udowodnić swojej firmie, że warto optymalizować treści w początkowych fazach rozwoju, ważne jest, aby korzystać z tych wskaźników, aby opowiedzieć dobrą historię. Pierwszym krokiem do udowodnienia ROI SEO w marketingu treści jest porównanie początkowej wydajności treści przed dokonaniem jakichkolwiek optymalizacji.
Jeśli treść już istnieje w witrynie, należy śledzić działanie tej strony, zanim cokolwiek ulegnie zmianie. Jeśli treść jest zupełnie nowa, pamiętaj o zmierzeniu i monitorowaniu strony zaraz po jej opublikowaniu, aby od samego początku pokazać decydentom, jak dobrze sobie radzi. Kierownictwo może nie być tak bardzo zachwaszczone, jeśli chodzi o proces wykorzystywania spostrzeżeń SEO podczas tworzenia treści, ale zależy im na tym, ilu użytkowników może znaleźć te treści i jak dobrze konwertują.
Jak wykorzystać każdy wskaźnik SEO w raportowaniu
1. Wzrost konwersji organicznych
To prosty, ale bardzo skuteczny sposób na pokazanie zespołowi, jak dobrze spisuje się treść. Konwersje mogą wyglądać inaczej dla każdego rodzaju treści . Możesz mierzyć konwersje na podstawie łącznej liczby subskrybentów biuletynu, łącznej liczby pobrań plików PDF lub łącznej liczby kliknięć przycisku kontaktu.
Ale te liczby najlepiej mówią o tym, w jaki sposób użytkownicy angażują się w Twoje treści i czy motywuje ich to do podjęcia pożądanego działania. Szczególnie ważne jest, aby prowadzić z danymi konwersji organicznych, gdy rozmawia się z kadrą kierowniczą, ponieważ chcą oni łatwo zrozumieć, w jakim stopniu ogólna inwestycja w content marketing przyczynia się do zysków firmy.
2. Strona 1 Słowo kluczowe Wzrost
SEO to gra długoterminowa, dlatego ważne jest, aby ustalić realistyczne cele dotyczące wydajności każdej strony. Przeprowadzenie kompleksowego badania słów kluczowych jest kluczowym krokiem przed optymalizacją lub pisaniem treści. Jedną ze skutecznych strategii content marketingowych jest replikowanie modelu hub and talk, aby stać się bardziej autorytatywnym wokół tematu.
Pokazywanie wzrostu słowa kluczowego na stronie 1 ma kluczowe znaczenie dla zwrotu z inwestycji w content marketing, ponieważ może to udowodnić, o ile bardziej widoczna jest nasza strona w SERP niż wcześniej. Wyświetlając wzrost liczby słów kluczowych na stronie 1, marketerzy treści mogą pomóc decydentom zrozumieć, dlaczego musimy poświęcić więcej czasu i budżetu zespołu na SEO.
Innym kluczowym wskaźnikiem, który należy uwzględnić, jest ogólny wzrost liczby wyszukiwań lub ogólny lepszy ranking witryny dla grupy słów kluczowych. Wzrost liczby wyszukiwań, zwłaszcza na stronie 1, może być dla liderów organizacji łatwym sposobem szybkiego zrozumienia, ile osób może kliknąć nasze treści i jak łatwo je znaleźć.
3. Wzrost ruchu organicznego i kliknięć
Inną kluczową miarą, którą należy uwzględnić w raportowaniu działań związanych z marketingiem treści, jest ruch w witrynie lub liczbę kliknięć wyprodukowanych treści. To świetny moment, by sprawdzić, ile ruchu organicznego lub kliknięć generowała ta treść lub jaki procent ruchu w całej witrynie reprezentuje ona przed optymalizacją strony. Należy pamiętać, że nie zawsze mogą istnieć organiczne dane konwersji, które potwierdzają, w jaki sposób treść pomaga witrynie.
Czasami użytkownik wchłania treści w witrynie, a następnie wraca kilka tygodni lub miesięcy później, aby dokonać konwersji, co utrudnia wykazanie bezpośredniego powiązania SEO z kierowaniem tą konwersją. Pokazując wzrost ruchu lub kliknięć, nadal możesz udowodnić organizacji, że treść jest oglądana przez znaczną liczbę użytkowników, co, miejmy nadzieję, doprowadzi do wzrostu ogólnej liczby konwersji.
Na zakończenie
Mierzenie ROI z marketingu treści jest trudne, ponieważ istnieje wiele różnych wskaźników, których używasz, aby opowiedzieć o sukcesie Twoich treści. Korzystając z przedstawionych powyżej wskaźników, możesz lepiej pokazać kierownikom, w jaki sposób SEO pomaga zwiększyć widoczność Twojej witryny, marki, produktów i usług na świecie. A lepsza widoczność oznacza większy ruch, konwersje i generowanie przychodów.
Skonfigurowanie raportowania do mierzenia wpływu treści pomaga również określić, kiedy treść może nie działać dobrze, dzięki czemu można wprowadzać poprawki i ponownie optymalizować treści w celu uzyskania lepszych wyników. Bez skutecznego raportowania i mierzenia wpływu, jaki zespół SEO miał na nasze treści, trudniej będzie stać się bardziej dojrzałą organizacją SEO .
Kluczem do uczynienia SEO szeroko rozpowszechnioną, fundamentalną strategią w Twojej organizacji – gdzie każdy dział dostrzega jej znaczenie – jest efektywniejsza komunikacja i raportowanie wygranych w content marketingu. Im więcej to zrobisz, tym łatwiej będzie w przyszłości uzyskać większy budżet i zasoby przeznaczone na SEO.